(Nie tylko) Cyganka

Opublikowano 18 września 2012 w kategorii Ulice oraz place

Dalsze zdjęcia z wspomnianych w ostatnim poście jednych z najstarszych odnalezionych do tej pory klisz. Tym razem zdjęcia pochodzące z jednej ulicy, a konkretnie z Cyganki. Nazwa wpisu poprawiona, bo pierwsze, drugie i ostatnie zdjęcie nie są wykonane na Cygance. Gdzie? To już wyjaśniono w komentarzach, za które bardzo dziękuję :)

Dawny Włocławek - Cyganka

Dawny Włocławek - Cyganka

Dawny Włocławek - Cyganka

Dawny Włocławek - Cyganka

Dawny Włocławek - Cyganka

Dawny Włocławek - Cyganka

Zobacz również

Komentarzy do wpisu: 18

  1. Moim zdaniem zdjęcie nr.6 to raczej ul. Łęgska.

    (0)(0)
    • Pewnie tak, w końcu Cyganka tak nie zakręca :) Dzięki za czujność.

      (0)(0)
      • Nie raczej, a na pewno: na ostatnim zdjęciu jest ulica Łęgska, widziana od zachodu, tzn. od Starego Rynku.
        Ponadto dwa pierwsze zdjęcia (podwórze z galeryjkową oficyną) to nie Cyganka tylko 3 Maja. Numeru posesji z pamięci nie podam, ale to jest w zachodniej pierzei między Cyganką a Żabią.
        Zdjęcia cudne! Zwłaszcza to z Cyganki, gdzie na prawo od kamienicy z kinem Bałtyk widać przepiękny domek-dworek z balustradową attyką. Zburzono go, stawiając w tym miejscu szkołę podstawową nr. 3 - koszmarny budynek z prefabrykatów, który zaburzył historyczny układ ulic i zabudowy w tej części starego Śródmieścia...

        (1)(0)
      • Oj taak ! Cudowny jest ten domek-dworek. Wielka szkoda, że tego budynku już tam nie ma.

        (0)(0)
  2. a zdjęcia nr 1 i 2 to raczej 3 maja.

    (0)(0)
  3. jest taki domek w bramie, idąc od pl. wolności po lewej stronie

    (0)(0)
    • Ten domek z drewnianymi galeryjkami jest w podwórzu posesji 3 Maja 14. Nadal stoi, ale jest w fatalnym stanie - jego dni są policzone, a szkoda, bo to ciekawy obiekt. Jako dziecko wyobrażałem sobie, że podobnie wyglądały podwórza w Paryżu, do którego przybywa d'Artagnan (ten z "Trzech Muszkieterów") i na galeryjkach musi stoczyć potyczkę na szpady z ludźmi kardynała Richelieu...
      :-)))

      (0)(0)
  4. FOT. NR 5- W TYM NISKIM BUDYNKU PO PRAWEJ STRONIE MIEŚCIŁ SIĘ GABINET LEKARSKI /UWAŻAM ŻE PEDIATRY. BYŁY TO LATA OD OKOŁO 1968 R I WYŻEJ, AŻ DO MOMENTU POSTAWIENIA SP NR 3

    (0)(0)
  5. FOT. NR 4 - NA DOLE TEJ KAMIENICY W LATACH 70/80 MIEŚCIŁ SIĘ SKLEP ''PEWEX'', A POTEM WYPOSAŻENIA ŁAZIENEK.

    (0)(0)
    • Odświeżyłaś moją pamięć. Mieszkałem pod 9, prawie naprzeciwko. Zaraz obok było kino Bałtyk, do którego chodziło się na niedzielne Poranki. W tym samym podwórku, już niekoniecznie od święta, nabijało się syfony.

      (0)(0)
  6. Apropo pierwszych dwóch zdjęć:

    2005: http://q4.pl/?id=26&g=433&foto=24021#foto

    2007: http://q4.pl/?id=47&g=534&foto=29296#foto

    2011: http://q4.pl/?id=47&g=1677&foto=91419#foto

    :)

    (0)(0)
    • Z roku na rok coraz gorzej! Chyba już nie da się uratować tej urokliwej oficyny. Szkoda...

      (0)(0)
    • Między 2007 a 2011 rokiem najmniej to chyba się zmienił czerwony 190D...

      (0)(0)
  7. przecież teraz tam jest tak samo

    (0)(0)
  8. Mozna bylo rower zostawić i nikt ukradł. Śródmieście nie bylo takie menelowate jak dziś.

    (0)(0)
  9. Słyszałem historię że gdy zaplanowano budowę szkoły nr3 postanowiono na pewien czas zdjąć z jednego z przeznaczonych do wyburzenia budynków - tablicę upamiętniającą miejsce gdzie mieszkał J. Marchlewski. Po pewnym okresie czasu tablica wróciła, ale ... już na inny budynek. Czy ktoś mógłby to potwierdzić???

    (0)(0)
    • Słyszałem taką historię od mojego dziadka, chyba jest w tym zawarta prawda

      (0)(0)

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden × 4 =